Aquest bloc és un petit calaix de sastre d'imatges i sensacions de la meva percepció del món per un forat

dimarts, 1 de juny del 2010

LA CARBONERIA

Detall d'un cap de nina d'un aparador de la casa

Ex-vots okupa

Les arrels
Tota la casa ocupada per les arrels que l'envolta


Molts dies m’arribo al mercat de Sant Antoni i em moc pels seus entorns , en arribar a la cruïlla de Floridablanca amb Urgell em trobo aquesta casa de pisos ocupada, que és coneix amb el nom de La carboneria.
El moviment okupa mai l’he acabat d’entendre, ho trobo massa complexa decidir si estic a favor o en contra . Com a desheretat de la fortuna estic en contra de l’acumulació hereditària d' un excés d'habitatges . Però tampoc estic a favor d’apropiar-se indegudament de les propietats dels altres. Per aquestes raons no em postulo a favor ni en contra.
El que si m’atrau d’aquest moviment és la seva estètica trencadora. La quantitat de dibuixos, pintures i al·legories en que decoren les façanes de les cases que utilitzen. Quan veig una casa ocupada hi passo moltes vegades per davant i acaba formant part del meu conscient urbà. Sempre tinc un disgust en el moment que les excavadores enderroquen els edificis ocupats per treure fora els seus habitants. L’administració ja ha tingut l’excusa per destruir moltes vegades vegades edificis històrics a favor de l'especulació del sól, com va passar amb el cine Princesa.


17 comentaris:

  1. Estic d'acord amb tu sobre el balanç que fas del moviment okupa.
    Sobre l'estètic ja no tant perquè malgrat que n'hi ha que són genials altres cutregen amb aspiracions artístiques.

    ResponElimina
  2. m'encanta aquest post i espero que no sembli que el meu de demà és un plagi, el tenia programat de fa dies i són molt similars :)

    ResponElimina
  3. Si un dels pilars del moviment okupa fós recuperar i donar un ús obert a determinats edificis abandonats, seria més ben entès. Desgraciadament, crec que ben poques vegades l'okupació d'un edifici es fa des d'aquest pilar.

    Bon apunt!!!

    ResponElimina
  4. A Alemania durant els anys 90 el moviment "Okupa" es va legalitzar i potser això fa que les coses es puguin fer més ben fetes. Evidentment a ningú li agradaria que li okupessin la casa, però determinats edificis, podrien recuperar un ús públic a través d'una bona planificació. L'estètica, ja és més discutible, sobretot quan l'edifici okupat té un valor històric.

    Una abraçada
    ;-)

    ResponElimina
  5. Jo penso igual que tu. Visc aprop i es de les poques cases ocupades que salvaria per la seva estetica. Un dia van fer una caravel'la maquisima. Per cert, l'altre dia va anar el xicot d'endesa per llegir el comptador (si, tenen llum¿??) i no li van obrir la porta.

    ResponElimina
  6. Ernesto, les teues fotos són molt boniques i han captat la part més bella de l'estètica ocupa, que haibtualment no ho és tant. El que m'ha sorprés més és el vídeo que has penjat, que no me l'imaginava mai en aquest bloc teu. Però aprofito: ni déu ni amo!

    ResponElimina
  7. Galderich, quan parlo de l'estètica ho dic només referint-me a les ornamentacions de bon gust. N'hi ha que ocupen espais i l'únic que gue fan és destrucció.

    ResponElimina
  8. Clídice gràcies per les teves paraules dient que t'encanta el que he penjat.
    Una abraçada :)

    ResponElimina
  9. Òscar, malauradament n'hi ha pocs llocs ocupats que puguem dir que ho han fet bé.
    Ara aquesta casa i una altre de la Rambla del Raval,m'agraden molt.

    ResponElimina
  10. Gràcies per la teva informació germànica Carme.
    No sempre la estètica okupa millora el que hi havia abans. Només quan pinten en cases sense cap valor estètic.

    Una abraçada. :)

    ResponElimina
  11. Aristofels , Hi passo molt sovint perquè aquests barris em tenen el cor robat. Sempre que passo davant de la Carboneria em quedo a mirar els aparadors i trobo coses molt interessants.

    ResponElimina
  12. Leblansky, Aquest vídeo l'he posat perquè la majoria del moviment okupa està ple de signes anarquistes i he trobat que era adient al tema. La música la trobo massa estrident i la resta sembla un panflet.

    ResponElimina
  13. De totes maneres Leblansky , aquest vídeo té la seva gràcia.

    ResponElimina
  14. Ernesto, avui arribo molt tard, però no puc deixar de comentar-te que si per mi fos, no hi haurien okupes,......, no existirien si tampoc haguessin propietats que no fossin compartides.
    Una quimera utópica!

    ResponElimina
  15. Me ocurre lo que a ti, complejo pronunciarme a favor o en contra, aunque parece que la balanza de mi conciencia se inclina hacia un lado desde que conocí las actividades organizadas por los colectivos de La Casa encantada de Santiago de Compostela. En cuanto a la estética, cuanto menos me parece curiosa, muy creativa, al menos la que tú y Clidice mostráis. Creo que me pasaría también un tiempo observándola.
    El vídeo muy bueno.
    Saludos

    ResponElimina
  16. Carme la teva utopia és molt bona. Potser en un futur es faci realitat.
    Una abraçada.:)

    ResponElimina
  17. Bienvenida Shandy.
    Me alegro que te gustase el vídeo.
    Cuando conocemos las cosas más de cerca se nos quitan los resquemores. Yo conocí a peronas que ocupaban masias y eran muy trabajadoras y hospitalarias.
    La ocupación urbana es más distinta y no siempre la estètica la cuidan.
    Abrazos .:)

    ResponElimina