Aquest bloc és un petit calaix de sastre d'imatges i sensacions de la meva percepció del món per un forat

dijous, 22 de juliol del 2010

LA TEIXIDORA

El nom de la casa okupada al carrer Marià Aguiló 35 del PobleNou

Porta de la casa


La casa ocupada,el pis on estan els tallers culturals

Centre Social Okupat Autogestionat -Marià Aguiló,35 - Poblenou.


Si proveu de clicar l'adreça següent veureu la història de l'edifici, el temps que va ser la seu dels "federals" de Pi i Margall fins a partir del 1939 seu de la Falange durant la Dictadura..., la programació d'actes i diferents tallers força interessants que fan aquest grup de persones compromeses per la gent del Barri del PobleNou .

http://teixidora.squat.net/

Aquesta adreça és interessant pel video on explica les causes per ocupar l'edifici.

http://teixidora.squat.net/view.php?page=52

13 comentaris:

  1. En aquest cas concret si que trobo be l'ocupació del edifici, perque crec que es de titolaritat pública i resta abandonat. Si no fan soroll i deixen que s'utilitzi publicament, crec que a menys que ho legalitzi l'ajuntament, tenen tot el dret del mòn a ocupar-lo

    ResponElimina
  2. Què bonic el dibuix de La teixidora, amb l'aranya i tot :)

    ResponElimina
  3. Qùina història la d'aquest edifici! Sort de la gent del barri que el revitalitzen. Trist que l'Ajuntament l'hagi deixat abandonat tot el temps.

    ResponElimina
  4. després, a casa, m'ho miro amb calma :)

    ResponElimina
  5. La majoria de cases Okupades, tenen noms molt originals...en aquest cas, La Teixidora, té un nom molt suggerent, i a més tenen un logo d'estil de Merceria d'abans! M'agrada.
    ;-)

    ResponElimina
  6. Curiós això que les institucions públiques tinguin tants edificis abandonats. Una altra vergonya que el moviemtn dels squaters posa en evidència.

    ResponElimina
  7. Aristofeles, des de que m'he dedicat a observar les cases okupades he arribat a la conclusió que aquests grups són necessaris per mostrar les "vergonyes" de l'administració municipal i ccatalana.

    ResponElimina
  8. Leblansky , quan vaig passar per aquest carrer i vaig vweure el dibuix em va encantar.

    ResponElimina
  9. Albert B. i R., Aquest edifici l'haurien de rehabilitar i deixar-lo com a museu del federalisme català amb tallers i aula sobre els "lliurepensadors"

    ResponElimina
  10. Clídice, la història de l'edifici m'ha agradat molt. Cada vegada els hi tinc més "carinyo" a aquestes cases okupades.

    ResponElimina
  11. Carme, quan hi vaig passar per davant en veure aquesta aranya i aquests colors em vaig quedar a fotografiar-lo i després a assabentar-me del que passava. Em va sorprendere tant el dibuix... que em vaig passar molta estona mirant-lo.

    ResponElimina
  12. Galderich, aquest edifici encara que modest, té una història i un estil modernista popular que haurien de rehabilitar-lo i mostra al món el federalisme laic, republicà i esquerrà com era el federalisme català.

    ResponElimina
  13. Quina història tan impressionant, aquest edifici...!

    ResponElimina