Aquest bloc és un petit calaix de sastre d'imatges i sensacions de la meva percepció del món per un forat

dimecres, 17 de novembre del 2010

BAETULONA "100 DISSENYS PER A LA HISTÒRIA"

Vista general dels dissenys
Corpus de Sang
El naufragi de 1911
Els fets d'octubre 1934
La Setmana Tràgica


El passat diumenge passava en cotxe i quan arribo a prop del “Viver” observo que tota la vorera està ocupada per una gen quantitat de cartells amb figures i colors. No en sabia res d’aquest fet i el dilluns em vaig dirigir promptament a mirar i contemplar de prop aquesta manifestació pictòrica.
Quan m’apropo em dirigeixo a les oficines del “VIVER” ( nom que rep l’edifici de les noves oficines de l’Ajuntament de Badalona ) i demano un catàleg per poder saber de quina exposició es tracte . Un dels responsables de Baetulona http://www.baetulona.com/ , em comenta que han volgut fer 100 dissenys per a la història de Badalona i començant de la part més al nord fins a l’entrada de les oficines hi podem observar tota la història de la nostra ciutat.
Amb la meva càmera em vaig dedicar a fer unes quantes fotografies i quan estava davant de la Setmana Tràgica , una senyora amb accent argenti em va explicar la vivència dels seu avi que va haver de fugir de Badalona i embarcar-se a l’Argentina per poder-se escapolir d’ anar a la guerra d’Àfrica, La conversa va ser molt amena i vam acabar de mirar els dissenys tots dos explicant i comentant els fets històrics representats.
Aquesta exposició estarà visible fins el dia 28 de novembre. Més endavant faran un catàleg de totes les obres impreses.

10 comentaris:

  1. Alguns dissenys són molt potents! No m'estranya, que hi tornéssis per saber més. A mi m'hauria passat igual.

    M'encantaria veure el catàleg.
    Gràcies per la ressenya Ernesto. Me l'apunto!

    ResponElimina
  2. "Molt potents". No se'm hauria acudit un qualificatiu millor.

    ResponElimina
  3. molt interesant, a lo millor m'hi arribo

    ResponElimina
  4. segur que el catàleg valdrà molt la pena :)

    ResponElimina
  5. Demà sortiré expressament per veure-la. Gràcies a tu m'he enterat de l'existència d'aquesta exposició i no serà que no freqüenti força sovint aquella zona.
    Gràcies, doncs!

    ResponElimina
  6. Carme, n'hi ha dissenys molt impactants , però no volia carregar massa de fotografies.
    Espero que ho puguis veure. Em van dir que tenen previst fer l'exposició a Barcelona , però no sé quan.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  7. Gràcies pel teu comentari Brian. Val la pena poder- ho veure.

    ResponElimina
  8. Aristofeles si vas amb la L2 de metro et deixa ben a prop baixant al final de línia.

    ResponElimina
  9. Clídice de moment encara l'han de fer. Em van dir que ho tindrien abans de Nadal.

    ResponElimina
  10. Glòia espero que t'agradi els dissenys per a la hitòria . demana la guia de l'exposició que està molt ben explicada.
    Gràcies.

    ResponElimina