Aquest bloc és un petit calaix de sastre d'imatges i sensacions de la meva percepció del món per un forat

dilluns, 24 de maig del 2010

A UN MES DEL SOLSTICI DE CÀNCER

Fotografia del dia 21 de febrer del 2010 a les 7,45 am. El sol ixent es veu a l'horitzó .


Fotografia del dia 21 de maig a les 6,30 am. El sol no es divisa a l'horitzó.

El mes de febrer vaig començar a fer fotografies des del meu balcó emulant la pel·lícula Smoke. Vaig cercar un punt fixe des d'on posar la càmera i cada dia disparo l'obturador. M'he permés la licència d' avançar l'hora a mesura que el dia clarejava més prompte, per poder captar el moment precís de l'albada.
Al cap de tres mesos observo que ja no puc captar el sol ixent des del mateix punt .

Fotografia del dia 21 de maig a les 6,30 am. Ara si que veiem el sol a l'horitzó

Per poder veure com el sol ix del mar he hagut de canviar el lloc del punt de mira de la càmara. Ara he de fer la fotografia des de l'angle dret de la barana del balcó.

Si observeu bé veiem unes edificacions altes sobre un turó. És el turó de Montgat. En l'últim pla fotogràfic es pot divisar la muntanya de Sant Mateu . Serralada Litoral.


8 comentaris:

  1. Ernesto,
    Veig que avui estem de relacions cinematogràfics amb els nostres apunts. El que podries fer és deixar un trespeus fixe i cada matí engarxar la màquina i anar fent fotografies centrant el sol i veient com es va bellugant per l'horitzó.
    Felicitats per l'apunt.

    ResponElimina
  2. vaja quin un el sol tot només per fer-te la punyeta :)

    ResponElimina
  3. Ah! Una excel.lent pel.lícula la de Smoke i un bon punt de partida, tenint en comte l'envejable perspectiva que tens desde el teu balcó. Però enveja sana, eh?.
    :-)

    ResponElimina
  4. Galderich utilitzo la barana com a tres peus. Fins ara posava la càmera en el barra nº 7 de la barana i ara la poso a la nº1 que fa un angle recte i enfoca a Montgat.

    ResponElimina
  5. Clídice cada vegada que fotografio el sol ixent, recordo a Dalí que tenia un mirall a la finestra per poder ser el primer català en veure sortir el sol per l'horitzó des del llit estant.

    ResponElimina
  6. Lluís, efectivamnet on veus les torres altes són Montgat. De fet s'anomena "les torres del turó".

    ResponElimina
  7. Carme(la meva maleta) , em va agradar molt la pel·lícula Smoke i les escenes de les fotografies van ser les que més em van agradar. Gràcies i Bona setmana. :)

    ResponElimina